jueves, 19 de diciembre de 2013

Part pràctica

Després de veure el documental, vam trobar oportú fer una petita recerca per poder determinar quina és l'opinió estesa entre els mestres sobre la tecnologia i quina és la millor manera d'introduir-la en les aules. Arran d'aquesta recerca, vam identificar que la major part de mestres troben que el IPad és l'eina més útil tanmateix han remarcat que també hi ha d’altres bones. Les principals raons per les quals afirmen això és que els IPads permeten que tots els alumnes interactuïn amb les noves tecnologies i alhora treballin de manera individual.


Imatge que mostra els resultats de les enquestes, 35 mestres entrevistats



Arran d'aquesta recerca, nosaltres  hem decidit descriure com seria una aplicació per l’IPad que complís els màxims requisits que demanen tant els mestres com els alumnes perquè sigui un recus eficaç a l’aula, aquest però que no s’utilitzi constantment, una bona idea és utilitzar-lo per racons, com el projecte que varan presentar en la conferència sobre el ús de les PDI's. Tot i això hem de tenir en compte que les tecnologies no són l’únic recurs dins l’aula, sinó que només són un dels molts que hi ha. 

L’aplicació seria gratuïta per a tothom i aniria adreçada especialment a alumnes d’infantil i primària. Presentaria una base decrolyana, ja que oferiria un centre d’interés diferent per a cada curs i queda any rebria una sèrie de millores, ja que els mestres tindrien l’opció d’enviar suggeriments de millora als programadors de l'aplicació.  

Aquests centres d’interès podrien ser per exemple: l’univers, l’agricultura, el mar, el cos humà, un restaurant, una pel·lícula, un concert, entre d’altre. Hi hauria una gran varietat i cada centre d’interès estaria adaptat a l’edat dels nens. Cada un dels centres es tractaria des de les diverses matèries i oferiria diferents activitats. Cada activitat inclouria una reflexió final perquè som del parer de què si no hi ha una reflexió final l’activitat, no és totalment interioritzada. A més a més hi hauria una secció de notícies relacionades amb el centre d’interès i una taula de les diferents activitats que ofereix la ciutat, el poble o el barri i que també estan relacionades amb aquest.

Cal esmentar, que l'objectiu d'aquesta aplicació seria consolidar l'aprenentatge après en el món que ens envolta a través del centre d'interès i no seria substituir el contacte amb l'exterior per l'aprenentatge basat únicament amb l'aplicació.  

Per últim aquesta aplicació donaria l'opció als mestres de fer arribar les notes als alumnes i als pares.

No hay comentarios:

Publicar un comentario