jueves, 19 de diciembre de 2013

El rol del mestre en una societat tecnològica


La primera relació que troben entre aquest documental i els temes que hem anat tracten aquest semestre a Història i Antropologia de l’Educació és el rol del mestre en una societat tecnològica. Segons aquest reportatge, ens adonem que si comparem les facilitats que tenen els alumnes d’avui en dia amb els de fa 100 anys trobem que avui és tot més fàcil. De fet, hi ha estudis que diuen que la informació que es podia aconseguir amb tota una vida, actualment s’aconsegueix amb un dia, fent un clic. Arran d’això alguns mestres del documental es plantegen si la manera d’ensenyar ha canviat. En altres paraules, perquè els alumnes segueixen anant a classe si amb les tecnologies podrien obtenir la mateixa informació des de casa? Com diu Rousseau en la seva obra Emili: “les lliçons que els escolars es donen entre ells al patí del col·legi els són cent vegades més útils que tot el que se’ls pugui dir en una classe”, l’experiència és la font d’aprenentatge. Per tant, totes les metodologies basades en un professor que sap, transmet informació mentre els alumnes apunten per ser examinats no és la manera en la qual s’obté vertaderament coneixement, és a dir, la pedagogia que predica l’escola tradicional no aporta aprenentatge de debò, sinó únicament aprenentatge memorístic durant un període determinat de temps. Arran d’això, ens adonem que per molt que les tecnologies intervinguin en l’educació com a font d’informació, els alumnes no adquiriren coneixement de veritat, ja que els humans necessiten tocar i observar per aprendre. La tecnologia mai podrà substituir al rol d’un professor de l’Escola Nova perquè aquesta no et permet experimenta però potser sí que podria acabar amb aquells mestres que només reciten informació, ja que aquesta actualment que es pot aconseguir fent un sol clic.



No hay comentarios:

Publicar un comentario